#14 Fast Fashion Style?

Photo by Hannah Morgan on Unsplash

Hey you guys!

Number 14 in the list of the writing challenge is describing my style. Sooo I would like to take the opportunity to talk about fast fashion. I believe many of you know what fast fashion is and how it is really bad for the environment.

Sadly, I would describe my style as fast fashion.

No, not because I buy clothes pretty often according to trends from catwalks/influencers on social media so I can be the girl who get the new hot look. But because I mostly buy from apparels that are apparently known for big players in fast fashion industry.

I’ll be honest that I dont always buy the most sustainable choice in the market. Simple, because it costs more money. I’m a student that have no income but still have bills to pay. Oof. I tried to at least buy none or at least less clothing from fast fashion brands, at least the one that I know. Yea yea, I am not very educated on this stuff really. And yea, today I just found out that some brands, which I thought are not fast fashion brands, apparently ARE fast fashion brands (RIP English for repeating same words again and again lol).

Wow didnt see that coming! And now, most of my stuffs are from fast fashion brands.

Well, I dont buy clothes/shoes etc often really because I dont like to have many stuffs. But still. Not very proud of my fashion style description. Eh. But I’m planning to learn more about it and hopefully will not buy from them again. Soooo it’s a good start I guess?

Cheers,

Kemmy

VISTA #10: Battle of The Southeners

Hey you guys!

If you read my previous VISTA, you could see that after the farewell party, I had to go to the box early in the morning the next day. That’s because our box held our first CrossFit competition and I was one of the crews. WOOOOOPPP.

So I contacted one of my friends if she still needed more help during the event but apparently they had enough crew and judges. However, one day before the event, she contacted me and asked if I could help her as the scoring team. So I said yes. I was really excited about it!

The night before I went out with my colleagues for karaoke so I was rather tired in the morning (check out the story here). I arrived at the box at 6.30 am but no one was there so I had to wait for around 15 minutes before the others arrived. Then we started to prepare the equipment and everything. Since I didnt have yellow (crew)/orange (judge) t-shirt, my friend lent hers to me. But her t-shirt was orange so I had a different colour hahaha.

After the briefing, many athletes came and registered. Then they started to warm up, while I was trying to figure out the leaderboard and scoring system. One of us brought 3 bottles of coffee. OH THANK YOU. I woke up realllllyyy early and I was sleep deprived so I was really sleepy. Ended up drinking too much, my stomach hurts hahahha.

Anyway, the event went real smooth and fast. I was so amazed by our teamwork actually. We were really efficient and fast. Right after the heat, the judge gave me the score sheet and I inputted it right away. The other crew was really fast at preparing the equipment for the next heat. WOAH. It was sooo fun. Looking at those athletes compete was making me excited!

The event itself started from the idea of one of our coaches, Coach Oka and his team member, Sofia and Adit, when they competed in Malaysia. They thought, hey why dont we create event at our box as well? And boom! The brainstormed the WOD, the event, everything! Damn it was so fun! I really want to participate in another event in the future. I guess I really am stuck in this cult huh? 😀 Once you’re in you cant go back!

Cheers

Kemmy

VISTA #8: Public Butt

Hey you guys!

It’s VISTA time! Oh how I love blabbering on the internet to some random people that I dont know. Hahaha. Today I am going to share a little bit of my trip to Japan.

As you all know (probably not all of you though), I went to Japan last May-June. My family and I decided to go to Hiroshima because we wanted to see the Atomic Bomb Dome and also Miyajima Island, which is very very beautiful. But that’s another story to tell, now I want to talk a story before I went back to Tokyo.

So, before we went back to Tokyo we wanted to visit the Dome. So I took a shower in the morning. But because there was only 1 bathroom on each floor, I decided to went to another floor and took a shower there. Afterwards, I put on some clothes and turned off the lights. When I was about to get out and opened the bathroom door…. There, I saw it. A butt. Butt. Peach emoji. Butt. We get it Kem, you just saw a butt.

My brain told me to get back to the bathroom, say sorry and close the door. So I did that. Inside the dark bathroom, I was thinking. Why on earth I said sorry and stayed in this bathroom. I meant… I was about to go out and went back to my room. And he was the one who took off his pants on the corridor, in front of the bathroom. Yes, it was a man’s butt. I didnt see his face because I was facing the floor when that happened, hence what I saw. A butt. It was sooo awkward. I could not get out because I didnt know what to say or how to react if he was still outside. But if I kept staying in this dark bathroom, it would be so weird as well. If I turned on the lights, well… not really helping. Still a weird and awkward situation.

Fuck it. Imma gonna come out. So I opened the door and luckily he was not there. I think he was about to fix his pants or something but he never thought that someone was about to get out from the bathroom. I quickly went back to my room and get dressed before we left the hostel. I tried to keep quiet about this whole butt thing in front of my parents. Because if they found out they will get overly protective for some reason, get frantic and forbid me to travel alone again *insert upside down smiling emoji here* hahaha.

But hey, I told people on the internet instead hahaha

Cheers,

Kemmy