Kirain tenang-tenang aja, eh kok ada tembak-tembakan sama tornado di Jerman?

Hi you guys!

Jadi ceritanya hari ini gue cuma mau blabbering idup di Jerman seperti biasa.

Gue kira selama ini negara bagian tempat gue tinggal dan kota yang gue tinggalin sekarang itu tempatnya tenang-tenang aja, ga ricuh, ga demo-demoan kayak di Berlin pas kemarin corona lagi tinggi, pokoknya adem ayem.

Eh tapi kok hari ini tornado terus dulu sempet ada tembak-tembakan

Jadi gini, kalo untuk yang tembak-tembakan ini kejadiannya udah lumayan lama. Mungkin 2-3 bulan yang lalu? Gue udah ga inget sih tapi yang gue inget itu deket sama kasus Palestine sama Israel yang waktu itu sempet rame lagi. Berarti sekitar lebaran ya kayaknya? Motifnya juga sebenernya gak jelas karena pelakunya seinget gue ketembak terus meninggal. Kirain Amerika doang heboh senjata eh kok kota gue ada juga :”) sampe kaget. Waktu itu si pelaku ini katanya nembak 2 orang di kota lain atau distrik yang deket Kiel gotu terus dia kabur terus sembunyi di Kiel. Pokoknya pas itu sampe ada himbauan dari polisi gaboleh keluar rumah/tempat kerja/dll gitu. Terus jalanan sampe diblokir dijaga polisi. Pelakunya ketangkep hari itu juga sih tapi malem jam 10 dan ketangkepnya di perjalanan dia lagi kabur lagi ke arah Hamburg seinget gue.

Nah kalo yang hari ini, gue merasakan tornado untuk pertama kalinya. Yah tembak tembakan sampe kayak gitu juga pertama kali sih. Setau gue, Jerman itu hampir ga pernah ada cuaca ekstrem. Biasanya disini angin kenceng gitu, tapi emang kenceng bener sih. Wew. Kemarin tuh cuaca masih kayak agak panas tapi emang di forecast bakalan ujan terus 1 sampe 2 minggu ke depan. Tadi siang gue makan lah di Mensa (kantin) sama temen temen gue karena udah lama kan. Dan kebetulan lagi ada temen gue orang Perancis yang dulu ERASMUS di Kiel lagi main, jadi kita ke kantin makan siang bareng. Emang berawan tapi masih ada sedikit matahari. Terus mulai tambah dingin tuh pas kita balik jam 2 atau 3pm an. Terus ujan deh sekitar jam 5 atau 6. Dan sekitar jam 10 gue cek hape ada notif dari berita gitu kalau tadi di Kiel abis ada tornado.

Hah? Tornado? Yang kayak di film-film itu? Yang kayak di Amerika? Hah? Kok bisa?

Dan ternyata ini tornado pertama di Kiel sejak 50 tahun. Wow.

Kiel is wild, man.

Gue bersyukur sih gue ga deket sama tempat kejadian dan ada beberapa orang yang ternyata ketiup terus kecebur ke laut gitu. Kalau gue kecebur ke laut kayaknya jaminan ga selamat :” aing ga bisa berenang….

Anyway, gitu aja sih gue cuma mau nge-rant gue kaget juga akhir-akhir ini banyak kejadian yang ga terduga gitu. Jadi kalau kalian pikir di luar negeri lebih aman dan sebagainya (iya kayak gue mikir kirain ga ada bencana alam yang parah dsb disini), ya gak juga sister, bruder. But yea, stay safe and stay sane! Dont forget to wear your mask and get your vaccine!

Cheers,

Kemmy

Umm Hello World… I guess?

Hey you guys!

Yes yes I know. It’s been like umm 7 months? MAJOR WHOOPPSIES.

I havent really dedicated my time in updating and revising my blog (ya think?). Ehe. So I have some new things to update and post yippieee. Please update more, Kem.

Anywaaayy, today I got my first jab! Yeay finally! I have three things that surprised me today:

So that’s a super duper short update from my side. I’m excited to post new stuffs and I am planning to post some works that I have done in uni as well. Sooo finger crossed that I will actually gonna do it hah.

  1. I spoke with the doctors and receptionist in full German. Like whaaaa? For someone who is really reallyyyy have low confident in speaking German, I am surprised at myself. Yeay me!
  2. IT DIDNT HURT! Oh yes, I am soooo afraid of needles. I always tell the health practitioners that I am afraid of needles so yea lol? I actually was really surprised when it was done like wut? You’re done mate? WoW
  3. I dont really have that side effect after the vaccine (at least today!) I only get slight pain on my left arms where I got vaccinated but that’s it really. I can move my arm just fine and it didnt really bother me in doing anything really. So it’s great! And i hope I wont get any side effects tomorrow. Apparently a friend of mine got it the next day.

Stay safe, wear your mask, get your vaccine and stay sane!

Cheers,

Kemmy

Cooking due to Corona?

Hey you guys!

I have noticed that I cooked more since the pandemic. I think it’s not because that I’m afraid that the takeaway food contains corona or so, I guess it’s because I have more time at home now instead of going out? Well, ever since I live in Germany, I dont eat out often though (I’m poor help) but usually it’s once per week, maybe?

I do like cooking since I was trying to be healthier (it starts from an abs-obsession actually). Oof I remember I could not even cook processed foods like chicken nugget because I was afraid of the oil splatter hahaha oh good times good times. Dont get me wrong, I am not proud of that, but I am proud of what I have become now. I never said that I am a great cook or so but at least now I can cook variety of foods woo. Cooking is a survival skill and I think everyone should learn how to do it.

Oh well, I learnt it because I needed to survive when I started living alone.

So yea anyway, I usually cooked simple things because I didnt really have that much time and basically just too lazy to spend lots of time in the kitchen. I also shared a kitchen in my old dorm so that is also why, probably? Eh not really though, because ever since I went back to Germany I started to cook more.

And yepp now I have tried couple of recipes from Indian cuisine, Japanese cuisine and so on. I can also make dessert wooo. I used to rely on my friend’s recipe and she also taught me how to bake cakes. But since February she went back to France. Now I can follow recipe online. Oh wow so proud of my cooking journey hahaha

The sites that I usually use the most are:

  1. BuzzFeed Tasty
  2. Just One Cook Book
  3. RecipeTin Eats
  4. Cafedelites (I am going to try to make beef bourguignon this Saturday wheee wish me luck)

So, that’s my cooking journey. I think it’s getting better because of corona.

Stay safe, wear your mask and stay at home!

Cheers,

Kemmy